Modelka mezi knihami

23.06.2017
  • recenze na knihu: LOVE x STYLE x LIFE
  • autor: Garance Doré
  • nakladatelství: Euromedia (2017)

Jedná se o nejhezčí knížku v mé knihovně. Už v knihkupectví na mě volala: "Kup si mě, čekám tu na tebe!". Byla to coup de foudre (láska na první pohled). V první vteřině, co jsem ji uviděla, věděla jsem, že tu knihu musím mít. Neodradila mě ani cena. (Teď trochu kecám - té ceny jsem se lekla, ale řekla jsem si, že si zasloužím odměnu za maturitu, tak to nebudu přehnaně řešit. Stejně jsem později došla k názoru, že ta knížka za to stála.)

foto: Jana Vondráčková
foto: Jana Vondráčková

Na první pohled (když knihu otevřete), se vám může zdát, že je kniha pouze plná fotografií 
(N Á D H E R N Ý CH fotografií), kreseb apod., ale nenechte se zmást! I když to tak možná nevypadá, v knize je také spousta textu! Opravdu si tam toho hodně přečtete, ne jako ve většině life-stylových časopisů, které jsou z poloviny tvořeny reklamami. Osobně bych poměr fotky:text označila jako "vyvážený".

Než přejdeme k obsahové stránce věci, musím podotknout, že jsem Garance do té doby vůbec neznala a její blog jsem nikdy nečetla, takže všechno pro mě bylo úplně nové (styl psaní à la povídání si s kamarádkou, její životní příběh atd.) => je tedy možné, že čtenáři jejího blogu z toho až tak uchváceni nebudou. Ale já byla. Od začátku až do konce.

Oceňuji především a) to, jak byla Garance otevřená a upřímná ke svým čtenářům (hlavně v sekci Life), b) to, jak umí být ironická (miluji ironii) a c) že se umí zasmát sama sobě (souhlasím s ní, že to je velmi důležitá lidská vlastnost).

Kdybych měla vybrat část knihy, která se mi líbila nejvíce, asi by to byly kapitoly, ve kterých porovnávala New York a Paříž (má nejmilovanější města na světě).

Upřímně - nevím, co bych knize vytkla. Mě si prostě získala. Ve své kategorii je to hvězda. 
A komu bych ji doporučila? Všem milovnicím módy, francouzštiny (v knize se místy vyskytují francouzská slovíčka/spojení), Paříže, New Yorku, týdnů módy a všem obdivovatelkám stylu života à la Sex ve městě.

"Znát sama sebe znamená znát vzdálenost mezi svým vysněným já a svým skutečným já."

- Garance Doré

Liliana Mašiková
Všechna práva vyhrazena 2017
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky